top of page


שנות אור
עינת אמיר
תערוכת יחיד
אוצרת: שיר מלר-ימגוצ'י
מוזיאון וילפריד לאמנות המזרח

עינת אמיר 2, צילם דימה ולרשטיין.jpg

עינת אמיר, שנות אור. צילום: דימה ולרשטיין

תערוכת היחיד של עינת אמיר מתייחסת לדימויים המשקפים אור והארה בתרבויות המזרח. במפגש עם אוסף אמנות המזרח של מוזיאון וילפריד ישראל לכדו את עיניה של אמיר הטנגקות (מגילות בודהיסטיות מצוירות) ומראות הברונזה הסיניות, שכתמי הפטינה, אשר נצברו עליהן במהלך השנים, הזכירו לה שמשות וכוכבי לכת.

 

הטנגקות הבודהיסטיות, הפכו תחת ידיה של אמיר להדפס על גבי שקפים גדולי ממדים, התלויים במרחב כמגילות. האור שכמו קורן מהן חודר מבעד לחרכים הדקיקים, שחרצה אמיר בדימוי, ויוצר מעין רישום בחוטי אור. המראות העתיקות, שאיבדו מיכולתן לשקף את הניצב מולן, הופכות למרחב גלקטי של השתקפויות. האור חוזר ומבהיק מהדפסים המצופים עלי הזהב ומירחי המתכת המודפסים הסובבים את הצופה מזמינים להפוגה מן הקצב המהיר של תקופתנו לעבר שנות אור.

 

במיצב שיצרה אמיר היא חוקרת את האיכות הפיזית והמטאפיזית של האור כחומר וכמדיום. היא פועלת כאלכימאית בתוך המרחב הצילומי שהופך עבורה לשדה התרחשות של מופעים פלאיים; תופעות אופטיות של אור והשתקפויותיו מפיחות באובייקטים שבחרה חיים חדשים. 

 

עינת אמיר, ילידת 1980, חיה ויוצרת בירושלים. בוגרת עיצוב טקסטיל, שנקר(2008) ותואר שני באמנות-יצירה באוניברסיטת חיפה (2015), זוכת פרס אינדי לצילום(2019) ופרס אלימה ריטה  להדפס-מטעם המשכן לאמנות עין חרוד (2018), מלגת אמן בקהילה מטעם משרד התרבות לשנת 2019-20. הציגה בתערוכות בארץ ובחו״ל בין היתר The Tate Modern לונדון, ביאנלה לאמנים צעירים מוסקווה, מוזיאון ישראל, מוזיאון ארץ ישראל ת״א, מוזיאון ת״א, סדנת ההדפס, גלריית אינדי לצילום ועוד.

עינת אמיר 4 צילם דימה ולרשטיין.jpg

עינת אמיר, שנות אור. צילום: דימה ולרשטיין

עינת אמיר , ללא כותרת, 2022, צילום והדפסה על אלומניום .jpg

עינת אמיר , ללא כותרת, 2022, צילום והדפסה על אלומניום.  צילום: דימה ולרשטיין

bottom of page